Monday, 29 April 2024, 22:52

Αθήνα: 18°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Κικίλιας: «Πρώτη φορά τόσο μεγάλη η στήριξη του εγχώριου τουρισμού»

    Κικίλιας: «Πρώτη φορά τόσο μεγάλη η στήριξη του εγχώριου τουρισμού»

    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΔΙΟΓΡΑΦΟ ΝΤΙΝΟ ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟ

    Για τις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές και τα έσοδα που φέρνει φέτος ο τουρισμός στην οικονομία της χώρας και στη μέση ελληνική οικογένεια, τις στοχευμένες ενέργειες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου καθώς και για τη στήριξη του εγχώριου τουρισμού, που γίνεται για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο εύρος, μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» και στον δημοσιογράφο Ντίνο Σιωμόπουλο.

    «Μόνο το γεγονός ότι γίνεται σύγκριση με το “ανέφελο” 2019, μια χρονιά εξαιρετική για τον τουρισμό, αλλά χωρίς πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ένταση με τους γείτονές μας και βέβαια ενεργειακή κρίση και πληθωρισμό, δείχνει ότι η σκληρή και ομαδική δουλειά που κάναμε όλο το χειμώνα αποδίδει καρπούς» τόνισε ο Υπουργός Τουρισμού, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως την κατά 50% αύξηση στις αφίξεις από τις ΗΠΑ τον Ιούνιο ως αποτέλεσμα της επιλογής εμβάθυνσης των στρατηγικών σχέσεων με την άλλη άκρη του Ατλαντικού από όπου προέρχονται high spenders ταξιδιώτες, τη διακίνηση επιβατών τον Ιούνιο στο «Ελ. Βενιζέλος» (στα ίδια επίπεδα με το 2019) και στα 14 αεροδρόμια της Fraport (4,6 εκ. επιβάτες φέτος τον Ιούνιο έναντι 4,4 επιβατών τον αντίστοιχο μήνα του ’19) καθώς και την άνοδο του τζίρου τον Μάιο στα καταλύματα και στον κλάδο της εστίασης (26 εκ. ευρώ και 40 εκ. ευρώ παραπάνω από το 2019, αντίστοιχα). «Ειδικά, αυτό το τελευταίο αποτυπώνει πως ο τουρισμός αποτελεί εθνική υπόθεση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας.

    Αναφερόμενος στην πρόσκληση που απηύθυνε στους Βορειοευρωπαίους και στους Γερμανούς συνταξιούχους να έρθουν στη χώρα μας τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, προκειμένου να απολαύσουν έναν μεσογειακό χειμώνα, ο Β. Κικίλιας δήλωσε ότι η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τον πρωταρχικό στόχο που ο ίδιος έθεσε όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Τουρισμού. Όπως τόνισε, η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου γίνεται με γνώμονα την προσέλκυση επισκεπτών και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και βασίζεται σε τρεις άξονες: Πρώτον, στη συνεργασία με τους επαγγελματίες του τουρισμού για την διασφάλιση της λειτουργικότητας των υποδομών, δεύτερον, στις επαφές με μεγάλους tour operators και με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ώστε να κλειστούν συμφωνίες για σημαντικά group επισκεπτών και τρίτον σε στοχευμένη καμπάνια- σε συνεργασία με τον ΕΟΤ- και ταξίδι στη Γερμανία που θα πραγματοποιηθεί για αυτό το σκοπό.

    «Ήδη πάντως να σας πω ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν για την Κρήτη, τη Νότια Πελοπόννησο, τη Ρόδο και την Κω» είπε ο Υπουργός Τουρισμού επισημαίνοντας ότι «οι πρωταθλητές του χειμώνα χτίζονται το καλοκαίρι».

    Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού και στην απόφαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να διπλασιαστούν οι δικαιούχοι του Προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου και της Κυβέρνησης «το μέρισμα της επιτυχίας από το τουριστικό μας προϊόν να επιστρέφει στην τσέπη κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα».

    «Για πρώτη φορά, διαθέτουμε ένα τόσο ευρύ πλέγμα στήριξης για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού -συνολικού ύψους 71 εκατ. ευρώ- προκειμένου και οι πλέον ευάλωτοι συμπολίτες μας να μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές της πατρίδας μας και να πάρουν τις ανάσες που όλοι δικαιούμαστε» τόνισε ο Υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια στήριξης του εγχώριου τουρισμού θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΔΙΟΓΡΑΦΟ ΝΤΙΝΟ ΣΙΩΜΟΠΟΥΛΟ

    ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, να ξεκινήσουμε με την πρόσφατη “πρόσκληση” που καταθέσατε προς τους Γερμανούς συνταξιούχους προκειμένου να επισκεφτούν τη χώρα μας το προσεχές φθινόπωρο και τον χειμώνα. Ποιο είναι το σχέδιό σας και ποιος ο στόχος της συγκεκριμένης πρότασης;

    ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ: Από την πρώτη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μου έκανε την τιμή να αναλάβω το Υπουργείο Τουρισμού, έθεσα ένα βασικό στόχο, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μετά από έναν εντυπωσιακό σε πληρότητες χειμώνα, η καλοκαιρινή σεζόν, ξεκίνησε φέτος νωρίτερα από ποτέ. Τώρα εργαζόμαστε ώστε να ολοκληρωθεί με το τέλος του έτους.

    Γιατί οι πρωταθλητές του χειμώνα, χτίζονται από το καλοκαίρι. Στο πλαίσιο αυτό ήταν και η πρόσκλησή μου προς τους Βορειοευρωπαίους και τους Γερμανούς βεβαίως συνταξιούχους, προκειμένου να έρθουν στη χώρα μας τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και να απολαύσουν έναν χειμώνα μεσογειακό.

    Η υλοποίηση του σχεδίου μας βασίζεται σε τρεις άξονες, με γνώμονα την προσέλκυση επισκεπτών και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

    Πρώτον, είμαστε σε συνεργασία με τους επαγγελματίες του τουρισμού, για την διασφάλιση της λειτουργικότητας των υποδομών.

    Δεύτερον, συνομιλούμε με μεγάλους tour operators και με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ώστε να κλείσουμε συμφωνίες για σημαντικά group επισκεπτών.

    Τρίτον, προγραμματίζουμε μαζί με τον Ε.Ο.Τ. ταξίδι στην Γερμανία για μια στοχευμένη καμπάνια.

    Ήδη πάντως να σας πω ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν για την Κρήτη, τη Νότια Πελοπόννησο, τη Ρόδο και την Κω.

    ΔΗΜ.: Η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος ξεκίνησε νωρίς αλλά εποχικά βρίσκεται πλέον στο μέσον της. Ποια είναι η πρώτη αποτίμηση αυτής της περιόδου;

    Β.Κ: Και μόνο που γίνεται η σύγκριση με το “ανέφελο” 2019, μια χρονιά εξαιρετική για τον τουρισμό, αλλά χωρίς πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ένταση με τους γείτονές μας και βέβαια ενεργειακή κρίση και πληθωρισμό, δείχνει ότι η σκληρή και ομαδική δουλειά που κάναμε όλο το χειμώνα αποδίδει καρπούς.

    Αλλά αφού με ρωτάτε για το καλοκαίρι να δούμε κάποια στοιχεία. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας (Eurocontrol) οι πτήσεις φέτος προς τη χώρα μας θα ξεπεράσουν το 2019. Στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” οι πτήσεις εσωτερικού τον Ιούνιο είναι ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ στα 14 αεροδρόμια της Fraport τον αντίστοιχο μήνα διακινήθηκαν 4,6 εκ επιβάτες έναντι 4,4 του 2019. Ανάμεσα σε αυτά, η Σαντορίνη παρουσιάζει 46% αύξηση, η Σκιάθος 22% και η Ρόδος 12%. Το πρώτο 10ημερο του Ιουλίου στα 5 διεθνή αεροδρόμια του Αιγαίου οι αφίξεις επισκεπτών παρουσίασαν άνοδο 24,68% σε σχέση με το 2019. Εμβαθύναμε τις στρατηγικές μας σχέσεις με χώρες όπως οι ΗΠΑ και τα αποτελέσματα είναι ήδη πολύ θετικά, καθώς τον Ιούνιο οι αφίξεις επισκεπτών από την άλλη άκρη του Ατλαντικού είναι 50% πάνω από το 2019. Όλα αυτά δεν είναι απλώς στοιχεία και νούμερα. Είναι η μεγάλη προστιθέμενη αξία σε έσοδα για την ελληνική οικονομία και τη μέση ελληνική οικογένεια.

    ΔΗΜ: Όπως είπατε το στοίχημα για την ενίσχυση της αμερικανικής τουριστικής αγοράς φαίνεται να κερδίζεται. Ποιες είναι άλλες αγορές που παρουσιάζουν αύξηση και Πώς αυτό αποτυπώνεται σε έσοδα;

    Β.Κ: Ναι, πράγματι μιλάμε για 9 απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ που θα μας φέρουν πάνω από 500.000 ταξιδιώτες, εκτός από αυτούς που θα έρθουν transit. Στοχεύσαμε από την αρχή σε αυτήν την τουριστική αγορά, καθώς τα δεδομένα της Τράπεζας της Ελλάδος τούς προσδίδουν το προφίλ high spenders. Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος σχεδιάστηκε με μελετημένη στρατηγική και υλοποιείται με χρονικά και ποσοτικά οριοθετημένους στόχους. Έτσι οι επισκέπτες από την Αυστρία έχουν αύξηση 32%, από το Ισραήλ 24%, τον Καναδά 12%, την Γαλλία 8%, ενώ είμαστε στην 1η θέση των προτιμήσεων των Ιταλών.Η Ελλάδα είναι πρώτος προορισμός για τους Ρουμάνους και τους Σέρβους μέσω του οδικού τουρισμού, ενισχύοντας έτσι την Βόρεια Ελλάδα. Τώρα αναφορικά με τα έσοδα, εκτός από τις αναλύσεις των ειδικών που υπερθεματίζουν πάνω στην υπεραξία που δίνει το τουρισμός στην οικονομία, θέλω να σας παραθέσω δύο στοιχεία για τον Μάιο. Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, ο τζίρος των καταλυμάτων ξεπέρασε το μισό δις, 26εκ. πάνω από το 2019, ενώ ο τζίρος των επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης ήταν επίσης 40 εκ. περισσότερα από το 2019.Αυτό το τελευταίο ειδικά αποτυπώνει πως ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί εθνική υπόθεση.

    ΔΗΜ: Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την Αθήνα;

    Β.Κ: Η Αθήνα -και οι επαγγελματίες της- είναι η πόλη που έχει πληγεί περισσότερο μέσα στην κρίση. Για αυτό και σε συνεργασία με όλους τους φορείς του τουρισμού την στηρίξαμε και τη στηρίζουμε. Για πρώτη φορά κάναμε μαζί με τον ΕΟΤ την καμπάνια Greekend που έγινε viral σε όλο τον κόσμο. Η Αθήνα είναι 3η στον αστικό τουρισμό στην Ευρώπη και ο μέσος όρος διαμονής ανέβηκε από 1,4 ημέρες σε 2,7.

    Είμαστε ικανοποιημένοι για την πληρότητα που παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν επισκέπτομαι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και βλέπω το χαμόγελο των επιχειρηματιών και των εργαζομένων. Να πω ότι σε αυτή την ανάπτυξη έχει παίξει ουσιαστικό ρόλο και η ώθηση που έχουμε δώσει στην κρουαζιέρα η οποία στον Πειραιά παρουσιάζει αύξηση περίπου 130%.

    ΔΗΜ: Ο τουρισμός θα δώσει δημοσιονομικό χώρο που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία;

    Β.Κ: Ο τουρισμός αποτελεί τη δύναμη πυρός της ελληνικής οικονομίας. Και αυτό δεν αποτελεί κενό γράμμα, καθώς τα έσοδα από το τουριστικό μας προϊόν είναι έσοδα που επιστρέφονται στη μικρομεσαία επιχείρηση και, ως εκ τούτου, στην ελληνική κοινωνία. Εκτός από τα στοιχεία Μαΐου, θα σας παραπέμψω και στην πρόβλεψη του Economist Intelligence Unit, η οποία κάνει λόγο για ανάπτυξη στην Ελλάδα μεγαλύτερη από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης λόγω των επιδόσεων στον τουρισμό, αλλά και της βρετανικής HSBC, η οποία μιλά για ισχυρή ανάπτυξη 6,5% για φέτος στη χώρα μας, χάρη στη δυναμική του τουριστικού κλάδου. Τις θετικές αυτές προοπτικές ενισχύουν και τα τελευταία στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας που καταδεικνύουν αύξηση κατά 100 εκατ. ευρώ στις ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Απρίλιο, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019.

    ΔΗΜ: Η αντιπολίτευση σας εγκαλεί για το γεγονός πως πολλοί Έλληνες δεν μπορούν να κάνουν διακοπές. Τι έχετε κάνει για τον εσωτερικό τουρισμό και ποια η ανταπόκριση των πολιτών στο πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους”;

    Β.Κ: Η ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού και η στήριξη των επαγγελματιών του κλάδου αποτελεί βασική προτεραιότητα για όλους μας στο Υπουργείο Τουρισμού. Και αυτό γιατί, όπως προανέφερα, το μέρισμα της επιτυχίας από το τουριστικό μας προϊόν οφείλει να επιστρέφει στην τσέπη κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα. Και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η Κυβέρνηση είναι δίπλα στους πολίτες, χωρίς να παραγνωρίζουμε τα προβλήματα, ούτε και τις επιπτώσεις της εισαγόμενης ενεργειακής κρίσης στο πορτοφόλι των συμπολιτών μας. Για πρώτη φορά, διαθέτουμε ένα τόσο ευρύ πλέγμα στήριξης για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού -συνολικού ύψους 71 εκατ. ευρώ- προκειμένου και οι πλέον ευάλωτοι συμπολίτες μας να μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές της πατρίδας μας και να πάρουν τις ανάσες που όλοι δικαιούμαστε.

    Πέραν του προγράμματος «Κοινωνικού Τουρισμού» του Υπουργείου Εργασίας, «τρέχει» ήδη το ειδικό πάσο για τη βόρεια Εύβοια και τη Σάμο, ειδικό πρόγραμμα για συνταξιούχους ελεύθερους επαγγελματίες, ενώ την περασμένη Πέμπτη ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για το νέο, πλήρως ανανεωμένο πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους», ύψους 31 εκατ. ευρώ, που ανασχεδιάσαμε και υλοποιούμε με την Υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη. Το πρόγραμμα -θυμίζω εδώ- προβλέπει αυξημένη ατομική επιδότηση στα 150 ευρώ, ψηφιακό τρόπο πληρωμής, επιτόπια πληρωμή των παρόχων και ενισχυμένη επιδότηση για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Μάλιστα, η εξαργύρωση μπορεί να γίνει μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, καθώς στόχος μας είναι να υποστηριχθεί και ο τουρισμός και κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο. Το νέο μας πρόγραμμα είχε μεγάλη ανταπόκριση και από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια στήριξης του εγχώριου τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη