Νέα

Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Περισσότεροι από 600 μαθητές και μαθήτριες από 23 Γυμνάσια και Λύκεια της Αθήνας που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» γιόρτασαν μαζί με τους καθηγητές τους, τους εταίρους και τους διοργανωτές του προγράμματος την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής του κατά το σχολ. έτος 2017-2018 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Δ.Ε.), την Παρασκευή 20/4, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.

H εκδήλωση περιελάμβανε παρουσίαση της ιδιαίτερης διαδρομής κάθε σχολείου στο πρόγραμμα, διαβούλευση των μαθητών/μαθητριών, έκθεση με έργα των σχολείων και εικαστικό εργαστήρι.

Ειδικότερα, η διαδικασία της διαβούλευσης, που περιέλαμβανε συζήτηση και ηλεκτρονική ψηφορορία, είχε ως στόχο την εξοικείωση των εφήβων με θέματα που αφορούν στον δημόσιο χώρο, και με τα εργαλεία του ανοιχτού διαλόγου και της συναίνεσης.

Στο πρώτο μέρος της διαδικασίας, τα σχολεία, που εκπροσωπήθηκαν στη διαβούλευση από 5 μαθητές το καθένα, χωρίστηκαν σε 11 ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε να επεξεργαστεί και να συζητήσει ένα θέμα, να καταγράψει τα συμπεράσματά της και να τα μεταφέρει στο Προεδρείο, το οποίο αναδείχθηκε με κλήρωση μεταξύ των μαθητών.

Με την ολοκλήρωση της συζήτησης, τα μέλη του Προεδρείου επεξεργάστηκαν τα συμπεράσματα ανά θέμα και τα υπέβαλαν για ψήφιση (ηλεκτρονικά) στην «Ολομέλεια» της διοργάνωσης, το σύνολο των σχολικών ομάδων. Ενδεικτικά, στο ερώτημα «Ένα παλιό κτήριο είναι προτιμότερο να γκρεμιστεί ή να ξαναχρησιμοποιηθεί;», η πλειοψηφία (60%) απάντησε «Να χρησιμοποιηθεί» και το 34% «Εξαρτάται»• στο ερώτημα «Ποιος πρέπει να αποφασίζει πού και πότε θα γίνει μια εικαστική παρέμβαση στον δημόσιο χώρο;», περισσότεροι από τους μισούς (51%) δήλωσαν ότι προτιμούν «Να δώσει ο Δήμος άδεια για συγκεκριμμένα μέρη»• στο ερώτημα «Σε ποιους τομείς μπορεί ο πολίτης να επέμβει εθελοντικά», οι περισσότεροι απάντησαν «Στην καθαριότητα» (63%) και «Στο πράσινο» (28%)• ενώ σχετικά με το «Τι πρέπει να γίνει με το σπίτι ενός σημαντικού λογοτέχνη που έχει εγκαταλειφθεί;», η συντριπτική πλειοψηφία (91%) πιστεύει ότι πρέπει «Να γίνει αναπαλαίωση του κτηρίου και να χρησιμοποιηθεί ως μουσείο αφιερωμένο στον λογοτέχνη».

Ταυτόχρονα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συνδημιουργήσουν εικαστικά στο πλαίσιο του εργαστηρίου «Υπογράφω υπεύθυνα!» με τον εικαστικό και συνεργάτη του προγράμματος, Γεράσιμο Αβλάμη.
Ετικέτες:

Επιλογή Περιοχής

Βρείτε Ξενοδοχείο

Ενημερωτικά Δελτία

Εγγραφείτε στα ενημερωτικά μας δελτία και μείνετε ενημερωμένοι

Αναζήτηση