Friday, 03 May 2024, 23:56

Αθήνα: 18°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Δράσεις για προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού

    Δράσεις για προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού

    Ο εναλλακτικός τουρισμός στην Ελλάδα κερδίζει διαρκώς έδαφος. Γυρνώντας την πλάτη στο «βραχιολάκι» των all inclusive, η αναζήτηση μιας νέας διάστασης διακοπών καταγράφεται ως ισχυρή τάση στον διεθνή τουρισμό.

    Η έννοια του «εναλλακτικού», πολυδιάστατη: από αθλητικό, πολιτιστικό και προσκυνηματικό τουρισμό έως αγροτουρισμό, τουρισμό υγείας ή υπαίθρου – ενδεικτικά μόνο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αφορά «ό,τι δεν εμπίπτει στην απλή ξεκούραση».

    Η Ελλάδα διευρύνει πλέον την τουριστική της «ταυτότητα». Πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα, καλύπτει την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, εγγύτητα με το φυσικό περιβάλλον, περιπέτεια, σύνδεση με την κουλτούρα, αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά. Κι όλα αυτά, σε ένα πλαίσιο άρτιων και οργανωμένων υποδομών, ανταγωνιστικών τιμών, ασφάλειας με επιστέγασμα το εξαιρετικό κλίμα! Οπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Βασιλικής Χρυσοστομίδου στην «Καθημερινή», για πρώτη φορά, όλο αυτό το «πλουσιοπάροχο» πακέτο εναλλακτικού τουρισμού της χώρας μας ταξιδεύει αυτές τις μέρες στη Χάγη.

    «Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΕΟΤ για την προβολή της Ελλάδας ως ιδανικού τουριστικού προορισμού 365 ημέρες τον χρόνο, η Ολλανδία είναι από τις κυρίαρχες αγορές που ανταποκρίνονται στο προφίλ του εναλλακτικού ταξιδιώτη. Δηλαδή, εκείνων των ταξιδιωτών που διαθέτουν χρόνο στις διακοπές τους για να ανακαλύψουν την αυθεντική πλευρά της χώρας και να αποκτήσουν μοναδικές εμπειρίες που συνδυάζονται με περιπέτεια, εξάσκηση, υγιεινή ζωή και φυσιολατρία. Το Β2Β (Business to Business) workshop για τον εναλλακτικό τουρισμό που διοργανώνεται σήμερα στη Χάγη της Ολλανδίας αποτελεί μοναδική ευκαιρία για επικοινωνία της στρατηγικής του ΕΟΤ σε επαγγελματίες της ολλανδικής τουριστικής αγοράς – τουριστικούς πράκτορες & Tour Operators. Συνεισφέρει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση θετικής εικόνας και στη διερεύνηση λύσεων με σκοπό την τόνωση των πωλήσεων για την Ελλάδα. Παράλληλα, απευθύνεται σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, δίνοντας την ευκαιρία στον ΕΟΤ να μεταλαμπαδεύσει στην ολλανδική αγορά πολλαπλά μηνύματα για την ποικιλομορφία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τη διεύρυνση των επιλογών για τους μεμονωμένους επισκέπτες, που αντικατοπτρίζουν ισχυρά αυξανόμενη τάση της αγοράς», εξηγεί η κ. Ελένη Σκαρβέλη, προϊσταμένη γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών.

    Από την πλευρά της, η κ. Δέσποινα Ουζούνη, υπεύθυνη Μarketing της Tourism Today, που έχει αναλάβει τη διοργάνωση της εκδήλωσης, προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τους λόγους που επελέγη η συγκεκριμένη χώρα: «Το 2018 σημειώθηκε ρεκόρ αφίξεων από την Ολλανδία: 924.434 επισκέπτες, δηλαδή αύξηση 18,9% σε σχέση με το 2017. Σημειώνεται ότι το 2017 το 82% των Ολλανδών ταξίδεψε στις διακοπές, που μεταφράζεται σε 2,82 ταξίδια ανά άτομο κατά μέσον όρο, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι δύο φορές τον χρόνο, οι Ολλανδοί επιλέγουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Το γεγονός ότι υπάρχουν απευθείας αεροπορικές πτήσεις σε προορισμούς της Ελλάδας σε όλη τη διάρκεια του χρόνου αποτελεί ισχυρό δέλεαρ για τους Ολλανδούς».

    Σε ό,τι αφορά το προφίλ των επισκεπτών, η κ. Ουζούνη θα πει: «Κάνουν προσεκτικές για το βαλάντιό τους επιλογές, αγαπούν τη φύση και την περιπέτεια. Τους αρέσουν τα πολιτιστικά δρώμενα. Αφού απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα την πρώτη φορά –δεδομένου ότι το 1/3 των Ολλανδών τουριστών είναιrepeaters, έρχονται δηλαδή ξανά και ξανά στη χώρα μας– όταν επανέλθουν θα διεισδύσουν στην τοπική κοινωνία, θα γνωρίσουν τα προϊόντα και τις γεύσεις. Η συμμετοχή σε μια δράση ίσως είναι το αρχικό κίνητρο. Ομως, όταν γνωρίσουν τον μπαρμπα-Τάσο ή την κυρα-Μαρία, συνδέονται συναισθηματικά – ο εναλλακτικός τουρισμός είναι προσωποκεντρικός. Ξεφεύγει από το πλαίσιο της ατομικής απόλαυσης και περνάει στην καλλιέργεια σχέσεων».

    Από την εμπειρία της στον χώρο του τουρισμού η κ. Ουζούνη διαπιστώνει: «Η ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού είναι μονόδρομος για τον μέσο Ελληνα. Κι αν βγούμε οργανωμένα σε λαούς όπως οι Ολλανδοί, θα έχουμε τεράστια αύξηση. Με αφορμή την έκθεση, επικοινωνήσαμε με εξαιρετικούς ανθρώπους σε όλη την Ελλάδα – από τη Σαμοθράκη και το Μεσολόγγι έως το Αγρίνιο και την Κω. Είτε μεμονωμένα είτε εκπροσωπώντας ομάδες επαγγελματιών του τουρισμού, αναλαμβάνουν με ενθουσιασμό το βάρος της προβολής του τόπου τους. Δυστυχώς, έχει συμβεί από δήμους επαρχιακών πόλεων να πουν: “Κρίμα, θα θέλαμε να έρθουμε, όμως δεν υπάρχει κάποιος υπάλληλος που να μιλάει αγγλικά ώστε να μπορεί να μας εκπροσωπήσει!».

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη