Monday, 29 April 2024, 07:53

Αθήνα: 18°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Ο αθλητικός τουρισμός μπορεί να προσφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη

    Ο αθλητικός τουρισμός μπορεί να προσφέρει στην περιφερειακή ανάπτυξη

    Η προβολή και τα παράπλευρα οφέλη του αθλητικού τουρισμού τέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίας με θέμα «Μεσογειακοί Παράκτιοι Αγώνες, Πάτρα 2019: Η επόμενη μέρα» στο 7ο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης που διοργανώνει η Εφημερίδα ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ, στις εγκαταστάσεις της Achaia Clauss.

    «Ο αθλητικός τουρισμός είναι μία αναπτυσσόμενη δραστηριότητα που μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην περιφερειακή ανάπτυξη, αφού μπορεί να συνδυάσει όλες σχεδόν τις μορφές τουρισμού» επεσήμανε στην ομιλία του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης και παρέθεσε σειρά στοιχείων που αποδεικνύουν την αξία του αθλητικού τουρισμού,

    Σύμφωνα με αυτά, ο αθλητικός τουρισμός κατέχει ήδη το 12,12% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, ενώ στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες αντιστοιχεί στο 20% του τουρισμού.

    Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι στο AbuDhabi δημιουργήθηκε από την Κυβέρνηση, η εταιρεία «Sport in AbuDhabi» για την προώθηση του αθλητικού τουρισμού και πρόσθεσε: «Η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον αθλητικό τουρισμό ως προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. Η στήριξη της επιχειρηματικότητας στον τομέα αυτό σε συνδυασμό με την ανάπτυξη και συντήρηση των αθλητικών υποδομών είναι αναγκαία».

    Σε ό,τι αφορά τα οφέλη που αποκόμισε η Πάτρα από τη διοργάνωση των ΙΙ Παράκτιων Μεσογειακών Αγώνων, στο σύνολο τους οι ομιλητές εστίασαν κυρίως στο εξειδικευμένο ανθρώπινο κεφάλαιο που προέκυψε και άπαντες εξήραν την προσφορά των 110 εθελοντών.

    Ωστόσο, ο κ. Αυγενάκης επεκτάθηκε και τον κύκλο εργασιών που δημιουργήθηκε, παραθέτοντας τα στοιχεία των Αγώνων. Αγωνίστηκαν αθλητές και από τα 26 μέλη της ΔΕΜΑ Διοργανώθηκαν 11 αθλήματα με 55 τελικούς σε 7 ημέρες και σε 4 εγκαταστάσεις με έξι γήπεδα. Αγωνίστηκαν 645 αθλητές και αθλήτριες, τα τεχνικά επιτελεία αριθμούσαν άλλους 323 συνοδούς, οι Τεχνικοί Ακόλουθοι των διεθνών ομοσπονδιών ήταν 11, οι διεθνείς κριτές/διαιτητές ήταν 66, οι εθνικοί κριτές/διαιτητές 133 και παρασκευάστηκαν 25.000 γεύματα για τη σίτισή τους. Συνολικά διαπιστεύτηκαν για τις ανάγκες των Αγώνων 4.401 άτομα, κατέλυσαν σε 22 ξενοδοχεία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Αχαΐας με 484 δωμάτια. Διατέθηκαν συνολικά 12.082 εισιτήρια, ενώ οι Αγώνες μεταδόθηκαν μέσω livestreaming σε 40 χώρες.

    Το έμμισθο προσωπικό έφτασε στους 269 (οι 121 εξ αυτών για έναν μήνα, τον Αύγουστο), ενώ για την απρόσκοπτη μετακίνηση του συνόλου των αποστολών χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 166 οχήματα.

    «Συνολικά, λοιπόν, η συμβολή μιας αθλητικής διοργάνωσης στην τοπική οικονομία, την προβολή και την περιφερειακή ανάπτυξη μιας περιοχής είναι εξαιρετικά σημαντική» επεσήμανε ο υφυπουργός Αθλητισμού και πρόσθεσε: «το κλειδί για το πάντρεμα αθλητισμού και περιφερειακής ανάπτυξης είναι η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας».

    O Ιάκωβος Φιλιππούσης, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Μεσογειακών Αγώνων (Δ.Ε.Μ.Α.) παρατήρησε ότι η πόλη ανέλαβε να κάνει μια διοργάνωση διεθνική χωρίς να έχει προηγούμενο. Ωστόσο όσοι ενεπλάκησαν τήρησαν τους κανόνες μιας μεγάλης διοργάνωσης και κέρδισαν σε τεχνογνωσία. Παρόλα αυτά το πέτυχαν. «Σας καλώ αυτούς τους ανθρώπους να τους αξιοποιήσετε» πρόσθεσε.

    «Οι αγώνες έγιναν, το στοίχημα κερδήθηκε» είπε ο Νίκος Παπαδημάτος Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Παράκτιων Μεσογειακών Αγώνων, σχολιάζοντας ότι εφόσον αποφασίζουμε να αναλαμβάνουμε μεγάλες διοργανώσεις θα πρέπει να το προγραμματίζουμε εγκαίρως και με τις σωστές προδιαγραφές προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. «Πρέπει να πάψουμε να είμαστε της τελευταίας στιγμής » τόνισε.

    Η Θάλεια Κανελλοπούλου, εκπρόσωπος DATA RC παρουσίασε τα ερευνητικά δεδομένα από επτά έρευνες. Η συνολική αποτίμηση υπήρξε θετική. Οι θεατές δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις αθλητικές εγκαταστάσεις, την ασφάλεια, τις επιδόσεις των αθλητών και την ατμόσφαιρα των αγώνων, ενώ σε εντόπισαν κάποιες αδυναμίες στη διοργάνωση.

    Ο Ηλίας Δαλαΐνας, MD, PhD, Project Manager Παράκτιων Μεσογειακών Αγώνων - Πάτρα 2019 παρατήρησε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις οι οποίες πολλές φορές οδήγησαν σε βιαστικές αποφάσεις. Όπως είπε, στην περίληψη του μάστερ πλαν αναφερόταν ένας προϋπολογισμός ύψους 6.752.000 ευρώ και το συνολικό κόστος ανήλθε σε 7.850.000 ευρώ. «Οι αγώνες έγιναν και έγιναν σωστά» είπε και απέδωσε την επιτυχία σε τρεις παράγοντες: «Στην ομάδα τεχνοκρατών που ανέλαβαν το κύριο βάρος, στο ανθρώπινο δυναμικό της Πάτρας που συνεργάστηκαν και τρίτος παράγοντας ήταν οι εθελοντές»

    Ο Γιώργος Σ. Μπεμπέτσος, Σύμβουλος Αθλητικού Μάνατζμεντ, εξήγησε τη δυναμική που έχουν τα αθλήματα παραλίας ή αθλήματα άμμου, γι αυτό και τα εισήγαγε η ΔΕΜΑ σε ξεχωριστή διοργάνωση. Τα αθλήματα ξεκίνησαν 1988-1990 και εμφανίζουν ραγδαία ανάπτυξη καθώς διεκδικούν τη συμμετοχή τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η εμφάνιση τους συνδέεται με την κοινωνική ανάγκη για εξωτερίκευση και ως προς τα πλεονεκτήματά τους είναι εύκολα, γρήγορα, συναρπαστικά, κοστίζουν λίγο και διεξάγονται σε θεαματικές τοποθεσίες».

    Ο Σωτήρης Τριανταφύλλου, Δημοσιογράφος, Μέλος του Γραφείου Τύπου των ΙΙ Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων, Διδάσκων Πανεπιστημίου Πατρών αναφέρθηκε στις υπηρεσίες Τύπου ΙΙ Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων, Πάτρα 2019" και στην προβολή τους, παραθετοντας και στοιχεία για την επισκεψιμότητα των σόσιαλ μίντια.

    Ο Αντώνης Στελλιάτος, Πρόεδρος Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού και σχολίασε ότι δεν είναι δυνατόν η Πάτρα να μην διαθέτει Μαρίνα, μια υποδομή που θα συμβάλει και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στο Ιόνιο.

    «Οι αθλητικές υποδομές ως προϋπόθεση και μοχλός ανάπτυξης της περιοχής» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο Ευάγγελος Λιόλιος, Πρόεδρος «Προμηθέα» και αναφέρθηκε στο αθλητικό κέντρο που έχει δημιουργήσει ο Προμηθέας. «Είναι παρακαταθήκη για τη νέα γενιά» τόνισε και περιέγραψε ότι περιλαμβάνει τρία γήπεδα, υπόγεια, γυμναστήρια. Δεν είναι μόνο αθλητικός χώρος, αλλά και χώρος πολιτισμού. «Πρέπει να φτιάξουμε εγκαταστάσεις και να διεκδικήσουμε» πρόσθεσε.

    Ο Σπύρος Καμπιώτης, CEO ΙΟΝΙΑΝ TV αναφέρθηκε στο ρόλο και τη συμβολή των περιφερειακών μέσων στη διοργάνωση και τη διάχυση του brand αθλητικών αγώνων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και παρατήρησε: «Η μετάδοση και η καταγραφή είναι τα στοιχεία εκείνα που «ανοίγουν» το γεγονός στο ευρύτερο κοινό» και συνεχίζοντας εξήγησε ότι πλέον τα περιφερειακά μέσα επενδύουν σε εξοπλισμό δίνοντας μεγαλύτερες προοπτικές στη διάχυση των γεγονότων.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη