Friday, 29 March 2024, 14:25

Αθήνα: 24°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Δεκαετές πλάνο με έξι άξονες για τον τουρισμό σε Ρόδο και Σαντορίνη

    Δεκαετές πλάνο με έξι άξονες για τον τουρισμό σε Ρόδο και Σαντορίνη

    Το πιλοτικό πρόγραμμα διαχείρισης προορισμών, που ξεκίνησε τον Μάϊο του 2019 με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και με την υποστήριξη του Υπουργείου Τουρισμού περιλαμβάνει 6 βασικούς άξονες για δύο από τους σημαντικότερους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη.

    Αειφορία για τη Σαντορίνη και Ρόδο τεσσάρων εποχών είναι οι δύο βασικές προτεραιότητες για τους δύο προορισμούς, όπως αυτές καταγράφηκαν από την έρευνα που έγινε σε επισκέπτες και φορείς των δύο νησιών. Κομβικό ρόλο για την υλοποίηση του προγράμματος είχαν τόσο το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, που διασφάλισαν την άρτια διεξαγωγή της διαβούλευσης και την ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, όσο και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ,) που προσέφερε ερευνητικά δεδομένα, υποστήριξε τις δραστηριότητες του προγράμματος και εξέφρασε άποψη επί των τελικών κειμένων.

    Ο στόχος του πιλοτικού προγράμματος για τα δύο νησιά είναι να ταυτοποιηθούν οι προτεραιότητες ανά προορισμό και να ενισχυθούν οι επιδόσεις τους καθώς επίσης και να ελαχιστοποιηθεί ο αρνητικός αντίκτυπος.

    Το μοντέλο για τη διαχείριση λαμβάνει υπόψη τους επισκέπτες, τους κατοίκους, τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον. Ειδικότερα, ακολουθούνται τέσσερις βασικές αρχές που έχουν να κάνουν με την στόχευση σε επισκέπτες που δαπανούν περισσότερα, τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, τη διαχείριση του αρνητικού αντίκτυπου ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της υψηλής σεζόν και τέλος την εξασφάλιση της κατανόησης των κατοίκων.

    Όσον αφορά τους παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη ως προς το πλάνο της διαχείρισης ενός προορισμού είναι οι εξής:

    -Η αύξηση της διεθνούς ζήτησης στους τουριστικούς προορισμούς
    -Η αναζήτηση «εμπειριών» και αυθεντικότητας»
    -Το ζήτημα της αειφορίας που έρχεται πλέον στο επίκεντρο
    -Η αυξανόμενη σημασία της διαχείρισης ενός προορισμού
    -Ο «εθνικός» στόχος για την προσέλκυση νέων αγορών -τουριστών με υψηλότερες δαπάνες
    -Η ανάγκη αναδιάρθρωσης του κλάδου που έγινε ακόμη πιο έντονη μετά την κατάρρευση της Thomas Cook
    -Η ανάγκη για επιμήκυνση της σεζόν με καλύτερη κατανομή των επισκεπτών στο Αιγαίο εκτός της υψηλής περιόδου με ενεργό το ρόλο των αεροπορικών.

    Oι ερωτήσεις που τέθηκαν σε κατοίκους, φορείς και επισκέπτες είναι καταρχάς σε ποιο σημείο βρίσκεται τώρα ο προορισμός και που θα είναι την επόμενη δεκαετία.

    Μάλιστα, διεξήχθησαν τέσσερις έρευνες σε 1.600 επισκέπτες από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Γερμανία.

    Συνοπτικά, το πλάνο με ορίζοντα την επόμενη δεκαετία, έως το 2030 για τη Ρόδο είναι για τουρισμό όλο το χρόνο για τις τέσσερις εποχές με την προώθηση μοναδικών εμπειριών για τους επισκέπτες. Για τη Σαντορίνη, το αντίστοιχο πλάνο είναι για έναν μοναδικό προορισμό στην Ελλάδα, που θα αναγνωρίζεται διεθνώς ότι προωθεί την αειφορία και διαφυλάσσει την πολιτιστική κληρονομιά.

    Πιο συγκεκριμένα, οι έξι στρατηγικές προτεραιότητες για τη Ρόδο όπως προέκυψε από την έρευνα είναι οι εξής:

    -Ρόδος για τέσσερις εποχές
    -Επανατοποθέτηση του προορισμού για διεύρυνση της επιρροής του προορισμού σε νέες αγορές
    -Αειφορία
    -Διαχείριση των επισκεπτών στην πόλη
    -Διάχυση των θετικών επιπτώσεων του τουρισμού σε όλο το νησί και όχι μόνο σε κεντρικές περιοχές.
    -Βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη και επικέντρωση στην ποιότητα

    Όσον αφορά τις έξι στρατηγικές προτεραιότητες για τη Σαντορίνη καταρχάς τίθεται σε πρώτο πλάνο, η αειφορία δεδομένου ότι το νησί αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις.

    Δεύτερη προτεραιότητα είναι η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, ακολουθεί η διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος του νησιού, η εξασφάλιση της βέλτιστης (optimum) αξίας από τον τουρισμό, η δημιουργία νέων εμπειριών και τέλος η ενίσχυση του brand του νησιού.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη