Friday, 26 April 2024, 03:22

Αθήνα: 15°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Mπορούμε να ελπίζουμε στο καλό σενάριο ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουμε ανάκαμψη

    Mπορούμε να ελπίζουμε στο καλό σενάριο ότι το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα έχουμε ανάκαμψη

    «Θα πρέπει να θεωρήσουμε δεδομένο ότι από τώρα μέχρι και τα τέλη Μαΐου θα υπάρχει κάθετη πτώση της ζήτησης», δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος, προσθέτοντας πως χωρίς δραστικά μέτρα από το κράτος και τις τράπεζες, πολλές επιχειρήσεις δεν θα αντέξουν. Ευελπιστεί πως οι χώρες της Ευρώπης θα αναζητήσουν τρόπους να παρεκκλίνουν από τις αρχές περί κρατικών ενισχύσεων, λόγω της έκτακτης κατάστασης με τις πρώτες αποφάσεις να έρχονται αύριο από το Eurogroup. «Καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις, τις οποίες δεν έχουμε δει κατά το παρελθόν», σημειώνει χαρακτηριστικά. Πιστεύει στο καλό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο οι αρνητικές επιπτώσεις θα εξελίσσονται και θα φαίνονται στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου και ελπίζει κατά το δεύτερο εξάμηνο, «αν όλα πάνε ομαλά και σύμφωνα με τις μετριοπαθείς έως αισιόδοξες εκτιμήσεις», να έχουμε ανάκαμψη. Η κατάσταση όμως επιδεινώθηκε απότομα με την αμερικανική απαγόρευση για ταξίδια στην Ευρώπη. «Βγαίνουν τα κράτη και ουσιαστικά απαγορεύουν τις μετακινήσεις, και επομένως ο πολίτης αισθάνεται παραβάτης ταξιδεύοντας», επισημαίνει.

    1. «Πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι, γιατί τις επόμενες εβδομάδες θα καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίζουμε καταστάσεις, τις οποίες δεν τις έχουμε δει κατά το παρελθόν. Οπότε χρειάζεται να ανασχεδιάζουμε διαρκώς τη στρατηγική. Θα πρέπει να θεωρήσουμε δεδομένο ότι από τώρα μέχρι και τα τέλη Μαΐου θα υπάρχει κάθετη πτώση τις ζήτησης».
    2. «Όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν και αρθούν αυτές οι απαγορεύσεις σταδιακά, σε αυτό το σημείο θα αρχίσουμε να παρατηρούμε, να σχεδιάζουμε από την αρχή, να ελπίζουμε ότι θα αλλάξει και η συμπεριφορά του ταξιδιωτικού κοινού».
    3. «Πάνω σε αυτό διατηρώ μία αισιοδοξία, επειδή η διάθεση για ταξίδι έχει να κάνει κυρίως με την ψυχολογία. Όσο εύκολα, λοιπόν, μπορεί να καταστραφεί αυτή η διάθεση, άλλο τόσο εύκολα μπορεί να επανέλθει. Βέβαια, όλη αυτή η κρίση, δημιουργεί και οικονομικά προβλήματα. Τίθενται ζητήματα σε σχέση με το πόσο θα έχει μειωθεί η αγοραστική δύναμη του καθενός από τις επιπτώσεις αυτού που βλέπουμε ήδη και θα δούμε και τις επόμενες εβδομάδες, για να κρίνουμε πλέον τι προοπτικές και ελπίδες υπάρχουν για το υπόλοιπο τις χρονιάς φέτος».
    4. «Θα πρέπει να χωρίσουμε τη φετινή χρονιά σε δύο στάδια. Το πρώτο εξάμηνο και το δεύτερο. Στο καλό σενάριο, οι αρνητικές επιπτώσεις θα εξελίσσονται και θα φαίνονται στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου και ελπίζουμε το δεύτερο εξάμηνο, αν όλα πάνε ομαλά και σύμφωνα με τις μετριοπαθείς έως αισιόδοξες εκτιμήσεις, να έχουμε ανάκαμψη. Θεωρώ ότι τα περιοριστικά μέτρα που λαμβάνονται αυτή τη στιγμή φαίνεται να ενισχύουν το καλό σενάριο. Διότι το μόνο παράδειγμα που έχουμε είναι αυτό της Κίνας. Και είδαμε ότι στην Κίνα, περίπου 10 εβδομάδες μετά την εμφάνιση του ιού, έχουμε σχεδόν μηδενικά κρούσματα. Άρα, λοιπόν, μπορούμε να ελπίζουμε στο καλό σενάριο της κορύφωσης του φαινομένου στην Ευρώπη τις επόμενες 4 με 6 εβδομάδες και στη συνέχεια της αποκλιμάκωσής του».
    5. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει άμεση ανάγκη οριζόντιων μέτρων για τον τουρισμό, κατ’ αρχάς σε ό,τι έχει να κάνει με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων. Έτσι, οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σε 12μηνη βάση, θα μπορέσουν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και οι εποχικές να ανοίξουν. Επίσης, οι αερομεταφορές που έχουν ήδη πληγεί πολύ και θα συνεχίσουν να πλήττονται και τους επόμενους μήνες, θα πρέπει να έχουν ιδιαίτερη στήριξη».
    6. «Ως κοινωνικοί εταίροι, έχουμε εκδηλώσει την πρόθεσή μας να στηρίξουμε τους εργαζομένους μας σε ό,τι προκύψει. Αυτό φάνηκε και με την υποστήριξη προς την κυβέρνηση, στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε για τον τρόπο που θα δίνονται άδειες στους εργαζομένους οι οποίοι θα χρειαστεί να προσέχουν τα παιδιά τους, για όσο χρόνο τα σχολεία είναι κλειστά».

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη