Friday, 03 May 2024, 12:38

Αθήνα: 24°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    ΞΕΕ: πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU»

    ΞΕΕ: πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU»

    Στόχος της εν λόγω πρωτοβουλίας που έχει διάρκεια όλο το μήνα Μάρτιο, είναι η ανάδειξη του στρατηγικού ρόλου της Φιλοξενίας για την ανασυγκρότηση της χώρας στη μετά COVID εποχή.

    «Η Φιλοξενία είναι Ελλάδα, είμαστε εμείς. Κάθε ευρώ που παράγει η Φιλοξενία λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνία. Είναι υπόθεση όλων. Γι’ αυτό ξεκινάμε την πρωτοβουλία «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MoU», επιδιώκοντας να συνενώσουμε δυνάμεις σε μια κοινή προσπάθεια για τη Φιλοξενία στην επόμενη μέρα» αναφέρει ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός σχετικά με την πρωτοβουλία.

    Οι βασικοί άξονες
    Κεντρικό μήνυμα της πρωτοβουλίας είναι «Η επένδυση στη Φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, με οφέλη για όλους τους Έλληνες. Γι’ αυτό και πρέπει να αποτελέσει κορυφαία προτεραιότητα του Εθνικού Σχεδίου Ανασυγκρότησης».

    Η «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU» έχει τα εθνικά χρώματα, όπως συμβολίζεται και στο λογότυπό της, το οποίο συναποτελούν τα καταλύματα που είναι κύρια συνιστώσα της Φιλοξενίας και η παγκοσμίως ξεχωριστή ελληνική θάλασσα.

    Οι βασικοί άξονες της πρωτοβουλίας «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ MοU» είναι:

    • Διάλογος με παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς για τη σημασία της Φιλοξενίας στην οικονομία, την απασχόληση, την περιφερειακή ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή
    • Διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τη μεγάλη θετική συνεισφορά της Φιλοξενίας στη ζωή όλων μας
    • Διαδικτυακή συζήτηση με θεσμικούς εκπροσώπους και ειδικούς για την «επόμενη μέρα» και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Φιλοξενίας στην ανάκαμψη.
    • Διπλός συμβολισμός

    Όσο για την επιλογή της λέξης «ΜοU» δίπλα στη Φιλοξενία έχει ένα διπλό συμβολισμό. Δίνει τον προσωπικό τόνο που έχει η Φιλοξενία για όλους μας καθώς είναι η παράδοση, η ιστορία, ο πολιτισμός και οι αξίες. Επιπλέον, παραπέμπει στη συντομογραφία του «Μemorandum of Understanding» καταδεικνύοντας την ανάγκη μιας πλατιάς προγραμματικής συμφωνίας παραγωγικών δυνάμεων και φορέων για το ρόλο της Φιλοξενίας στην ανάκαμψη της χώρας.

    Σημειώνεται ότι στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας filoxeniamou.gr παρουσιάζονται αναλυτικά οι θέσεις που προωθεί το ΞΕΕ στον δημόσιο διάλογο καθώς και στοιχεία τεκμηρίωσης για τη θετική συνεισφορά της Φιλοξενίας στη χώρα και στους πολίτες.

    «Δεδομένης της σημασίας που έχει το Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης, είναι ανάγκη να βρίσκονται ψηλά σε αυτό ο τουρισμός και η φιλοξενία που βρίσκεται στην καρδιά του καθώς κάθε επένδυση στην ελληνική φιλοξενία είναι προϋπόθεση γρήγορης και βιώσιμης οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, με οφέλη για όλους» σημειώνει ο κ. Βασιλικός.

    Μείωση εσόδων των ξενοδοχείων
    Σ’ ότι αφορά την καταστροφική χρονιά του 2020, τα έσοδα των ξενοδοχείων ανήλθαν σε μόλις 1,8 δισ. ευρώ το 2020, μειωμένα κατά -78,1% σε σχέση με το 2019, όπου το σύνολο του τζίρου ήταν 8,3 δισ. ευρώ.

    Επιπρόσθετα, βάσει πρόσφατης έρευνας του ΙΤΕΠ, για τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στα ελληνικά ξενοδοχεία, τα ταμεία τους εμφανίζουν επιπλέον έλλειμμα 900 εκατ. ευρώ λόγω ανείσπρακτου τζίρου του 2020 που φτάνει τα 278.365.800 αλλά και της συρρίκνωσης κατά 83,3% (744 εκατ. ευρώ) των προκαταβολών για το 2021.

    Υπενθυμίζεται, ότι μόνο 1 από τα 5 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατάφεραν να μείνουν ανοιχτά το 2020 σε σχέση με αυτά που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο του 2019.

    Από τα 3.965 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας της χώρας, μετά το πρώτο lockdown επαναλειτούργησε το 59% αυτών (2.328 ξενοδοχεία) και από αυτά το 63% αναγκάστηκε να ξανακλείσει μέχρι το τέλος του 2020. Ανοιχτά παρέμειναν τον Δεκέμβριο του 2020 τελικά μόνον 863 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας που αντιπροσωπεύουν το 22% του συνόλου.

    Η μέση περίοδος λειτουργίας των εποχιακών ξενοδοχείων το 2020 συρρικνώθηκε στους 3,2 μήνες και των συνεχούς λειτουργίας στους 7 μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιουργήθηκαν ενώ η μέση πληρότητα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού περιορίστηκε στο 23,1%. Είναι χαρακτηριστικό πως οι συνολικές πωλήσεις δωματίων του τριμήνου Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2020 ήταν λιγότερες από τις αντίστοιχες πωλήσεις μόνο του Σεπτεμβρίου του 2019.
    Tags:

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη