Friday, 03 May 2024, 04:25

Αθήνα: 18°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Θεοχάρης: Η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή

    Θεοχάρης: Η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή

    Την εκτίμηση ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσυνή για τον τουρισμό και εν όψει των εμβολιασμών, εξέφρασε ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης. Ενώ, αναφέρθηκε στην έναρξη της εφαρμογής του στρατηγικού σχεδιασμού σύμφωνα με το 10ετές πλάνο, που τέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης κατά τη 13η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού.

    Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Θεοχάρης, αναφερόμενος στην τρέχουσα εικόνα του Ελληνικού Τουρισμού, «τον φετινό Ιούνιο υποδεχτήκαμε στη χώρα μας σημαντικά περισσότερους επισκέπτες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επίσης, έχουμε επιτύχει να προωθήσουμε πολλές θετικές εξελίξεις, όπως πχ την αύξηση των πτήσεων από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα, την προσέλκυση περισσότερων ταξιδιωτών στον τομέα της κρουαζιέρας, το Homeporting κ.λπ. Όλα αυτά μας κάνουν να αισιοδοξούμε για τη συνέχεια».

    Ο κ. Χάρης Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «από το ξεκίνημα του ανοίγματος για το 2021, το μήνυμά μας ήταν ξεκάθαρο: Ανοίγουμε, όχι επειδή εφησυχάζουμε, αλλά επειδή συνεχίζουμε το πρόγραμμα εμβολιασμού, κρατάμε αποστάσεις και τηρούμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Με αυτό τον τρόπο δίνουμε το μήνυμα ενός ασφαλούς προορισμού, συνεχίζοντας στο δύσκολο μονοπάτι του υπεύθυνου ανοίγματος και της τήρησης της υγειονομικής ασφάλειας ταυτόχρονα».

    Ο Υπουργός Τουρισμού εξέφρασε την εκτίμησή του ότι η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την περσινή, χρησιμοποιώντας, μάλιστα, ένα παράδειγμα από την πραγματική αγορά: «Μιλούσα προηγουμένως με ένα ξενοδοχείο στην Κω, το οποίο διαθέτει 1.000 δωμάτια. Δεν έχει ούτε 50 ελεύθερα για το επόμενο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, για την περίοδο μετά τις 10 Αυγούστου δεν υπάρχει σαφής εικόνα. Άρα, αυτή τη χρονιά οι τουρίστες κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή».

    Σχετικά με την ανησυχία για τη διάδοση της μετάλλαξης «Δέλτα» της Covid-19, ο κ. Θεοχάρης παρατήρησε ότι «η κατάσταση είναι δυναμική και πρέπει να προσαρμοστούμε. Η έμφαση δίνεται πάντα στην ασφάλεια που παρέχει η χώρα μας. Και είναι η ασφάλεια αυτή που διατηρεί σε τόσο υψηλή θέση το 'brand name' της Ελλάδας. Για εμάς η ποιότητα είναι πιο σημαντική από την ποσότητα».

    Οι 3 πυλώνες

    Ακολούθως ο κ. Χάρης Θεοχάρης παρουσίασε συνοπτικά το σχέδιο της Ελληνικής Κυβέρνησης για το άνοιγμα του τουριστικού κλάδου εξηγώντας ότι «η στρατηγική μας βασίζεται σε 3 πυλώνες:

    1) Λαμβάνουμε δράση έγκαιρα και άμεσα ώστε να μη χρειαστεί να αλλάξουμε το μηχανισμό. Πέρσι το WTTC, ο μεγαλύτερος ίσως οργανισμός της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, βράβευσε το σύστημα που εφαρμόσαμε στην Ελλάδα για το ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού ως το καλύτερο στον κόσμο. Φέτος έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε επιπλέον δύο 'όπλα' στη φαρέτρα μας, τα οποία δεν είχαμε πέρσι. Αναφέρομαι στον εμβολιασμό και στην πληθώρα των rapid test.

    2) Το καθαρό και σαφές μήνυμα που δώσαμε για τον τρόπο με τον οποίον θα ανοίξουμε. Αυτό συνέβη το Μάρτιο στην ITB Berlin, τη μεγαλύτερη Τουριστική Έκθεση διεθνώς. Ανακοινώσαμε ότι ανοίγουμε στις 14 Μαΐου και αυτό κάναμε.

    3) Ο τρίτος πυλώνας είναι οι διεθνείς μας πρωτοβουλίες. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2021 ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρότεινε στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κα Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, την εφαρμογή ενός κοινού Πράσινου Ψηφιακού Πρωτοκόλλου, ως βάση της διεθνούς τουριστικής κίνησης. Αν και στην αρχή ήταν δύσκολο να γίνει αποδεκτή, η πρόταση του κ. Μητσοτάκη υιοθετήθηκε από την ΕΕ».

    Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του στο συνέδριο του Economist, ο κ. Θεοχάρης επισήμανε ότι «πρέπει να διαφοροποιήσουμε το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και να επεκταθούμε όσο γίνεται περισσότερο. Ταυτόχρονα, όμως, επικεντρωνόμαστε στις χώρες που ήδη γνωρίζουμε και μας γνωρίζουν. Βρισκόμαστε συνεχώς σε συζητήσεις με τις αγορές, εξηγούμε τις απαιτήσεις μας και μοιραζόμαστε υγειονομικά δεδομένα μαζί τους».

    Τέλος, ο Υπουργός Τουρισμού δήλωσε βέβαιος ότι «η επόμενη χρονιά θα είναι το ξεκίνημα της ανάκαμψης. Η οικονομία θα τεθεί σε προτεραιότητα και το ζήτημα της υγειονομικής ασφάλειας θα υποχωρήσει. Για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρώπη, η οποία είναι η πιο ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή στον κόσμο, ο τουρισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός».

    Λόγω των μέτρων προστασίας από τον COVID-19, η 13η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης μεταξύ του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και όλων των Μελών Αντιπεριφερειαρχών/Εντεταλμένων αρμόδιων για τον τουρισμό από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, παρουσία της Υφυπουργού Τουρισμού κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη, της Γενικής Γραμματέως Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κυρίας Βίκυς Λοΐζου και του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη.

    Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος της ΕΝΠΕ και Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Tζιτζικώστας, η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κυρία Ρόδη Κράτσα και οι Περιφερειάρχες Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας κ.κ. Παναγιώτης Νίκας και Φάνης Σπανός.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη