Saturday, 27 April 2024, 05:18

Αθήνα: 15°C

    ΝΕΑ

    Ενημερωθείτε έγκαιρα και έγκυρα για τα σημαντικότερα θέματα, που άπτονται του ελληνικού πολιτισμού και τουρισμού!

    Γκερέκου: «Ο τουρισμός για όλους δεν είναι τουριστικό προϊόν, είναι δημοκρατικό δικαίωμα»

    Γκερέκου: «Ο τουρισμός για όλους δεν είναι τουριστικό προϊόν, είναι δημοκρατικό δικαίωμα»

    «Ο προσβάσιμος τουρισμός είναι δικαίωμα των συμπολιτών μας, υποχρέωση των επίσημων Αρχών και έξυπνο επιχειρείν με ηθικό πρόσημο. Θα επιτρέψει σε μια κατηγορία συνανθρώπων μας, που συχνά νιώθει στο περιθώριο και κοινωνικά απομονωμένη, να ζήσει επί ίσοις όροις με την υπόλοιπη κοινωνία». Αυτό επισήμανε η πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου, μιλώντας σήμερα σε συνέδριο με θέμα «Προσβάσιμος Τουρισμός» (Tourism for all), που διοργανώνει το Τμήμα Τουρισμού της Περιφέρειας του Βένετο στην Ιταλία.

    Η πρόεδρος του ΕΟΤ, αφού αναφέρθηκε στην αναξιοποίητη κληρονομιά των υποδομών που δημιουργήθηκαν το 2004 με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, σημείωσε ότι από το 2020 έχει καταρτιστεί Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία σύμφωνα με τις αρχές του ΟΗΕ, που ειδικότερα για τον τουριστικό τομέα αφορά:

    στη διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου για προσβάσιμο τουρισμό,
    στη ψηφιακή χαρτογράφηση, σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Αρχές, προσβάσιμων προορισμών και τη δημιουργία Δικτύου Προσβάσιμων Τουριστικών Προορισμών στην Ελλάδα,
    στην καταγραφή και πιστοποίηση τουριστικών επιχειρήσεων και τουριστικών προορισμών «Φιλικών προς τον Προσβάσιμο Τουρισμό» μέσω ειδικού Σήματος Προσβασιμότητας,
    στην αναβάθμιση της προσβασιμότητας στο portal του ΕΟΤ visitgreece.gr, το οποίο θα διαθέτει ειδικό περιεχόμενο για άτομα με αναπηρία, όπως π.χ. δυνατότητα εκτύπωσης κειμένων σε σύστημα braille, ηχητικές και οπτικές περιγραφές κ.ά.,
    σε προγράμματα κατάρτισης στον προσβάσιμο τουρισμό και αντίστοιχη πιστοποίηση για τους εργαζόμενους, σε τουριστικές μονάδες,
    στην ένταξη ψηφιακών εφαρμογών του Προσβάσιμου Τουρισμού στην πρωτοβουλία των start up επιχειρήσεων του ΞΕΕ (CapsuleT), και
    στην ενθάρρυνση και οργάνωση εθελοντικών δράσεων.

    Παραδείγματα καλών πρακτικών για προσβάσιμο τουρισμό

    Η κα Γκερέκου εστίασε, επίσης, στα έργα υποδομής σύμφωνα με τις αρχές του προσβάσιμου τουρισμού στην Ακρόπολη της Αθήνας, αφού «σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, οι τουρισμός πάει χέρι-χέρι με τον πολιτισμό», ενώ αναφέρθηκε και σε πρωτοβουλίες ιδιωτών να καταστήσουν τις επιχειρήσεις και τις υπηρεσίες που προσφέρουν πλήρως προσβάσιμες σε όλους. Ακόμα ξεχωριστή μνεία έκανε στην ειδική ράμπα Seatrac για αυτόνομη πρόσβαση στη θάλασσα ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, ένα διεθνώς πρωτοποριακό προϊόν έρευνας του Πανεπιστημίου Πατρών.

    «Ο τουρισμός για όλους δεν είναι τουριστικό προϊόν, είναι δημοκρατικό δικαίωμα» παρατήρησε η πρόεδρος του ΕΟΤ, η οποία κλείνοντας την εισήγησή της υπογράμμισε: «Το αγαθό του τουρισμού για όλους απευθύνεται στο 15% του παγκόσμιου πληθυσμού και σε περίπου 130 εκατ. πολίτες στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Υπάρχει, δηλαδή, μια τεράστια αγορά, που θα διευρύνει και θα διαφοροποιήσει το τουριστικό προϊόν των χωρών μας και θα ενισχύσει τις εθνικές οικονομίες. Ο τουρισμός για όλους μπορεί να γίνει η περίτρανη απόδειξη ότι στην Ευρώπη η δημοκρατία, η αποδοχή και η συνύπαρξη με την διαφορετικότητα αποτελούν αξίες και πράξεις ζωής».

    Το συνέδριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Interreg Italy-Croatia TOURISM4ALL», με τη συμμετοχή εκπροσώπων ευρωπαϊκών θεσμών και εθνικών φορέων από την Ιταλία, την Κροατία και την Ελλάδα.

    Επιλογή Περιοχής

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη