Saturday, 05 October 2024, 21:55

Αθήνα: 22°C

    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

    Προσωπικότητες που ξεχώρισαν σε κάθε τόπο της Ελλάδας μας μιλούν και δίνουν ενδιαφέρουσες απόψεις για πολλά θέματα

    Αναστασία Δεληγιάννη: Η ιδιαιτερότητα της Τήνου είναι η αύρα της...!

    Αναστασία Δεληγιάννη: Η ιδιαιτερότητα της Τήνου είναι η αύρα της...!

    Χρύσας Ξάνθη
    της δημοσιογράφουΧρύσας Ξάνθη
    Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής στην Τήνο, κα Αναστασία Δεληγιάννη, μιλάει αποκλειστικά στο gnoristetinellada.gr για τη Τήνο  καθώς και για τις προσωπικές της επιδιώξεις και δράσεις για την καλύτερη τουριστική ανάπτυξη του νησιού.
    Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στην Τήνο και θα τη συνιστούσατε ανεπιφύλακτα για προορισμό διακοπών; 

    Η Τήνος εν μέσω της κρίσης  έχει ανέβει ψηλά  στις προτιμήσεις του κοινού  μιας και προσφέρει επιλογές για όλα  τα γούστα και δεν «εγκλωβίζει τον επισκέπτη, καθώς πέρα από το «ήλιος και θάλασσα» ανοίγει το κομμάτι της γαστρονομίας, του εναλλακτικού τουρισμού, του πολιτιστικού αλλά και του προσκυνηματικού τουρισμού. Η ιδιαιτερότητα της Τήνου που μαγνητίζει τους επισκέπτες της είναι η αύρα της, μια δύναμη θα έλεγα που άλλοι την εκλαμβάνουν σαν δημιουργική ενέργεια, άλλοι σαν βαθιά συναίσθηση θρησκευτικότητας, όμως ένα είναι το αποτέλεσμα, η Τήνος σε μαγνητίζει, αρκεί να πας μια φορά και θα το διαπιστώσεις και βέβαια θα ξαναπάς.  

    Η Τήνος φημίζεται για τον θρησκευτικό της τουρισμό λόγω της Παναγίας. Πολλοί είναι εκείνοι που την επισκέπτονται για να «εναποθέσουν» τα προβλήματά τους. Πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη αυτή στις μέρες μας έτσι όπως φαίνεται αυτό από τον κόσμο που συρρέει καθημερινά στο νησί; 

    Πολλοί μπορεί να μην το γνωρίζουν αλλά η Τήνος υπήρξε σημαντικός τόπος προσκύνηματος στον Αιγαιακό χώρο από την αρχαιότητα κιόλας. Μετά την εύρεση της εικόνας της Παναγιάς το 1823 και την ανέγερση του Ιερού Ναού της Ευαγγελίστριας, η Τήνος έγινε έκτοτε σημαντικός προσκυνηματικός προορισμός της Ορθοδοξίας. Ασχέτως πάντως με το αν κάποιος πιστεύει η όχι, η μάνα-Παναγία αποτελεί οικουμενικό σύμβολο παρηγοριάς και το προσκύνημα στην Τήνο αποτελεί ένα «ζωντανό  θρησκευτικό κύτταρο» 200 χρόνια τώρα. Ο κόσμος πράγματι συρρέει καθημερινά και δεν έχει  επηρεαστεί σε αυτό από την κρίση, μπορεί να μειώσει κατά το δυνατό το κόστος, μπορεί να έρθει αυθημερόν, αλλά σίγουρα θα εκπληρώσει το τάμα του και το προσκύνημά του. Αντίθετα με ότι θα πίστευε κανείς ο κόσμος που έρχεται καθημερινά στο νησί για την Παναγία συνεχώς αυξάνεται. 

    Η Τήνος ίσως είναι το μόνο νησί στην Ελλάδα που συνδυάζει τη πολυπολιτισμικότητά της με απόλυτη ηρεμία. Σε τι οφείλεται αυτό κατά τη γνώμη σας; 

    Θεωρώ ότι το προσκύνημα διαφύλαξε το νησί, από μία άναρχη τουριστική ανάπτυξη και του έδωσε χρόνο να εξελιχθεί σε έναν πιο ελίτ, ας μου επιτραπεί η έκφραση, προορισμό. Η Τήνος είναι μια ήρεμη δύναμη, ακόμα και στις μέρες μας που έχει εξελιχτεί σε ένα σημαντικό τουριστικό προορισμό, εξαιτίας του ότι ο κόσμος που την επιλέγει και ο κόσμος στον οποίον απευθυνόμαστε έχει κουλτούρα ταξιδευτή  με πολιτισμό, όλα κινούνται σε άλλους ρυθμούς.  Οι δήθεν δεν χωράνε σε μας, έχουν να πάνε αλλού. Εδώ όποιος θα έρθει θα σεβαστεί  τον πολιτισμό μας και την παράδοση. Θα τον βοηθήσει σε αυτό, ο τόπος, οι άνθρωποι, οι συνήθειες και γενικότερα το περιβάλλον.
    Αναστασία Δεληγιάννη - Η ιδιαιτερότητα της Τήνου είναι η αύρα της
    Η Τηνιακή διάλεκτος είναι από τις λίγες διαλέκτους που διατήρησαν στοιχεία της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Τι άλλο σας έχει κάνει εντύπωση σχετικά με τον πολιτισμό της Τήνου; 

    Το γεγονός αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι στο νησί οι Τούρκοι ήταν περαστικοί, ενώ είχαμε τους Ενετούς στους οποίους οφείλουμε τους περιστεριώνες, αυτά τα μοναδικά αρχιτεκτονικά κοσμήματα. Ο Κορνήλιος Καστοριάδης   χαρακτήρισε την Τήνο ως το  Χειροποίητο νησίΑυτό όπως μπορεί να αντιληφθεί κάποιος δεν είναι τυχαίο. Σίγουρα είναι μοναδική η συμβολή του νησιού στον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και στις εικαστικές τέχνες. Από τη ζωγραφική,  τη γλυπτική, τη μαρμαρογλυπτική  και  τη χαρακτική. Παντού, άξια τέκνα της έχουν βάλει ανεξίτηλη την υπογραφή τους σε αυτό που λέγεται πολιτισμός.  Θα σας θυμίσω άξιους Τηνιακούς καλλιτέχνες όπως ο Γιαννούλης Χαλεπάς, ο Νικηφόρος Λύτρας, ο  Νικόλαος
    Γκύζης και τόσοι άλλοι  αλλά και σύγχρονοι καλλιτέχνες. 

    Η Τηνιακή ύπαιθρος ενδείκνυται για πεζοπορία. Τι άλλες δραστηριότητες μπορεί να κάνει κάποιος στο νησί; 

    Η Τήνος επενδύει στο αύριο και κτίζει το δικό της brand name που είναι πολυεπίπεδο. Μονοπάτια, καταδύσεις, surfing, bouldering, ιππασία, αναρρίχηση, μουσεία και γενικότερα πολιτισμός, χωριά, γαστρονομία, αλλά και ήλιος-θάλασσα και προσκύνημα. Έχει λοιπόν πλεονέκτημα για τουρισμό ακόμα και 12 μήνες το χρόνο.....
     
    Ποιος είναι ο καλύτερος μήνας για να επισκεφτεί κάποιος την Τήνο; 

    Εγώ δεν θα σας πω ποιος είναι ο καλύτερος μήνας γιατί κάθε μήνας στην Τήνο έχει τη δική του ομορφιά. Το φθινόπωρο  με τις πεζοπορίες και τις ατέλειωτες επισκέψεις σε χωριά και μουσεία, ο χειμώνας με τα ταβερνάκια και τα πανηγύρια στο κάθε χωριό, η άνοιξη με την απίστευτη παλέτα χρωμάτων, γεύσεων και αισθήσεων και το καλοκαίρι με κρυφές και μοναδικές  ή πολυσύχναστες παραλίες, το φεστιβάλ και τις τοπικές γιορτές. Το μόνο που θα πω είναι για να ανακαλύψει κάποιος την Τήνο καλό είναι να αποφύγει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. 

    Ποιες είναι οι προσωπικές σας επιδιώξεις και δράσεις για την καλύτερη τουριστική ανάπτυξη του νησιού από τη θέση της Αντιδημάρχου; 

    Σχετικά με τα θέματα που τη στιγμή αυτή βρίσκονται στην ατζέντα μας, τόσο τη δική μου όσο και της τουριστικής επιτροπής του νησιού, εδώ θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες, θα ήθελα να πω όμως επικεντρωμένα ότι ο Κεντρικός στόχος είναι «η επανατοποθέτηση της Τήνου στην παγκόσμια και εγχώρια τουριστική αγορά ως πολυδιάστατου ανταγωνιστικού τουριστικού προορισμού». Η προσπάθεια αυτή γίνεται μέσω προώθησης  του εναλλακτικού τουρισμού, του Τουρισμού Τέχνης & Πολιτισμού και του Θρησκευτικού Τουρισμού με την ευρεία έννοια.  

    Κατά τη γνώμη μου στα θετικά της προσπάθειας είναι ότι συνεχίζεται μια ανοδική πορεία του νησιού, μια μετάλλαξη από καθαρά προσκυνηματικό προορισμό σε γαστρονομικό, εναλλακτικό, πολιτιστικό και καλλιτεχνικό προορισμό. Βασικός στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Έχουμε ένα στοιχείο που μας καθιερώνει σαν προορισμό για όλο το χρόνο και αυτό το στοιχείο είναι το προσκύνημα στη Μεγαλόχαρη.  Συνακόλουθα το νησί έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που είναι μια αρμονική συνύπαρξη Ορθόδοξου και Καθολικού στοιχείου σε συνάρτηση με μια
    επιβεβλημένη επίσκεψη εξαιτίας της ύπαρξης μνημείων, μονών, εκκλησιών και προσκυνημάτων μέσα από την ιστορία του τόπου μας, που ξεκινά από τα
    μοναδικά και ιστορικά προσκυνήματα και  φθάνει στα πολυάριθμα και γραφικά ξωκλήσια, διάσπαρτα σε όλη την ενδοχώρα του νησιού (αξίζει να σημειωθεί
    ότι σχεδόν κάθε οικογένεια έχει το δικό της ξωκλήσι) . 

    Σε ότι αφορά  τώρα την τουριστική  τακτική  του νησιού που είναι τόσο στενά
    συνδεδεμένο με τον προσκυνηματικό  τουρισμό.  Αυτό για κάποιους μπορεί να είναι μειονέκτημα και για άλλους πλεονέκτημα εξαρτάται  πως θα κινηθείς. Αν εστιάσεις αποκλειστικά στο προσκύνημα πολύ πιθανόν να χάσεις τη μεγάλη εικόνα.
    Αντίθετα μπορείς  να «παντρέψεις» το προσκύνημα με όλες τις υπόλοιπες  επιλογές που σου προσφέρει ο τόπος και τότε θα έχεις  ένα πιο ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο. Πέρα από τον προσκυνηματικό τουρισμό όμως οι επόμενες άμεσες δράσεις μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, έχουν να κάνουν με φιλοξενία δημοσιογράφων αρχικά και  bloggers που θα διαφημίσουν το νησί και γενικά θα διαχειριστούμε σύγχρονους τρόπους διαφήμισης και προβολής, αναπτύσσοντας και τα στοιχεία από το Marketing Plan του νησιού που ολοκληρώθηκε πρόσφατα που θέλει την Τήνο ως τη ΜΟΥΣΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.

    Τη σημαντικότερη βαρύτητα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου την έχουμε δώσει στην ανάδειξη των μονοπατιών  του νησιού που αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα μονοπατιών στις Κυκλάδες . Ως προς αυτό το κομμάτι θα ακολουθήσουμε την επίσης πρόσφατα ολοκληρωμένη  μελέτη ανάδειξης και ανάπτυξης του πεζοπορικού δικτύου του νησιού και θα γίνουν προωθητικές κινήσεις σε επίπεδο διαδικτύου και φυσικά θα προωθήσουμε τις ενέργειες και τις δράσεις μας με τη συμμετοχή μας σε εξειδικευμένες εκθέσεις για πεζοπορικό τουρισμό.  Ένα σημαντικό, κομβικό θα έλεγα, κομμάτι είναι η εκπαίδευση όλων όσων εμπλέκονται στον τουρισμό, από τα ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, χώροι εστίασης, αλλά και τους οδηγούς ταξί, οδηγούς λεωφορείων, ξεναγούς. Η εκπαίδευση θα αφορά σε τεχνικές οδηγίες για υπηρεσίες προς τους πεζοπόρους. 

    Επίσης σαν δημοτική αρχή «αγκαλιάζουμε»  τις δράσεις δραστήριων  συλλόγων του νησιού μας συγκεκριμένα  το TINOS RUNNING EXPERIENCE που οργανώνεται από τον Εμποροεπαγγελματικό και  Βιοτεχνικό Σύλλογο Τήνου, το Tinos Marble Trail: Exomeria που οργανώθηκε από δραστήριους Σύλλογους της Εξωμεριάς,  το TINOS FOOD PATHS - στα μονοπάτια της γεύσης  μια  διοργάνωση  του Συλλόγου  Επαγγελματιών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τήνου μέσα από την οποία η Τήνος εμπλουτίζει το τουριστικό προϊόν της και επενδύει στον γαστρονομικό της θησαυρό.  Εδώ  θα πρέπει να σας πω ότι κάθε χρόνο γίνεται στο νησί από την Κοινωφελή Επιχείρηση Υπηρεσιών Δήμου Τήνου  το «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ» που εκτός από καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα και συναυλίες καλλιτεχνών, περιλαμβάνει και τις τοπικές γιορτές, σε συνεργασία με τους Συλλόγους των Χωριών. Τόσο οι δημοσιογράφοι που έρχονται στο νησί όσο και οι εκδηλώσεις που γίνονται στο εξωτερικό (Παρίσι – Μιλάνο) είναι μια προσπάθεια μύησης στη γαστρονομία του νησιού και στα εναλλακτικά και πολιτιστικά γνωρίσματά του.

    Όλα αυτά όπως  μπορεί να καταλάβει κάποιος έχουν ένα μεγάλο αγώνα και στηρίζονται σε στοχευμένες και μεθοδικές προσπάθειες αλλά και σε μια καλή συγκυρία  μιας και όλοι οι πατριώτες μου είναι ορκισμένοι και αποφασισμένοι να δουλέψουμε όλοι μαζί για να πάει το νησί μπροστά, άρα τίποτα δεν είναι προσωπικό όλες οι επιδιώξεις και οι δράσεις είναι ομαδικές και πιστεύω τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
    Tags:

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

    Αναζήτηση

    Αποθήκευση
    Cookies user preferences
    Χρησιμοποιούμε cookies βασισμένα στο νόμιμο συμφέρον και τη συγκατάθεσή σας για να διασφαλίσουμε την ορθή χρήση του δικτυακού μας τόπου. Με την απόρριψη τους η σελίδα μπορεί να μην αποκρίνεται όπως πρέπει.
    Αποδοχή όλων
    Απόρριψη όλων
    Περισσότερα
    Marketing
    Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
    Facebook
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    DoubleClick/Google Marketing
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Analytics
    Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
    Snowplow
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Google Analytics
    Αποδοχή
    Απόρριψη
    Cookies
    SpCookie
    Αποδοχή
    Απόρριψη